torsdag 25 juni 2009

Vad ska man med gymkort till????

Har rivit ner den murade väggen idag så det nya valvet börjar ta form :)

Var hemma hos pappa och lånade det tunga artileriet. (borrhammaren och den "lille" släggan)

Borrhammaren höll till 8 hål sen small det och den la av. Då fick man visa vad man går för.....

Vad ska man med gymkort till när det finns murade väggar man kan ge sig på med en 10kg slägga :P

Nåja... Det var tufft men nu är väggen nere. Klarade fötterna med tack vare stålhättar :P

Sen funderade jag öch pappa lite,,,,,, det är mycket jobb att mura upp väggen andra sidan och kanske inte så lätt att få det snyggt sen ändå, så det blir nog en "fuskmur" där. Reglar upp som vanligt och sätter spånskiva under sedan gips ovanpå det. Sen någon färg som ser ut som puts i strukturen.

Fyller sedan denna väggen med rikligt med isolering, då det inte få bli något som helst resonansljud i denna vägg. Det var därför jag ville mura från början. Men om vi förstärker upp den som vi kom fram till ska det inte kunna hända.

Så morgondagen bjuder på regla upp väggen med förstärkningar och annat, fylla den med isolering och gipsa denna och "klädkammarväggen".

Sen har ju jag att göra med allt special som ska byggas, spacklas, tapetseras, målas ja allt sånt som tar sån jävla tid. Men det kommer bli riktigt bra tror jag.

Tänkte att det skulle bli någon passande målning/shablon eller något på sidoväggen med....
Något tips?

Nåja nog för idag... Inte för att det var så intressant för er då det bara var fakta, men ni fattar lite hur mycket huvudbry jag har i mitt bygge kanske :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar