tisdag 23 juni 2009

Strålande väder, gräsklippning och källarjobb :)

Ja i och med det underbara vädret så har man inte kunnat stanna källaren hela dagen ju.
Så lite gräsklippning har det blivit varvat med. Solat lite i samband med detta ;P inte fel alls

Har i alla fall reglat upp väggen som blir mellan Bion och klädkammaren, här tänkte jag att jag skulle ha filmhylla för "vanliga" filmer och dom andra ehhh... ja inte sånna du tänkte på nu :P utan boxar och dom lite "finare" filmerna ska få finhyllor på någon mer iögonfallande plats. Samt att över filmerna i denna vägg placerar jag förstärkaren och TV-spelet, då det var enda vettiga platsen för dessa då rummet redan är rätt tajt för annat i utrymmesväg. Detta blir dock lite dumt i klädkammaren men va fasen man kan ju inte få allt perfekt :P heheheh

Den tänkta utrustningen i ljudväg jag tänkte införskaffa är funnen i alla fall :) under 4000:- blev det och då fick jag min vilj aigenom med GOLVHÖGTALARE storleken HAR betydelse IBLAND ;)

Personligen har jag INGA erfarenheter av något av dessa märken men dof får väldigt bra betyg och omdömen av andra som använt dom. Och i denna prisklass jag lagt mig kan man dock inte förvänta sig några finlirsaker med mirakelljud men det fyller säkerligen sin funktion så det räcker även för mig och min biosalong.

Kenwood KRF V-5300D Har allt jag behöver för att koppla ihop det som jag vill

1895:-



Dynavoice Magic F-6 Paket walnut
Samtliga av Dynavioce högtalare får
toppenrecentioner för att dom är PRISVÄRDA
ocg gämförs med produkter till mångdubbla priset

Tror just valnöt kan passa till murad vägg och de grova "gammla" balkarna eller?

1790:-



Crystal smoke 1,5 mm2

Ja detta får väll duga.
Kablar tänker ni SPELA KVITTA.
Kan väll gämföra såhär..




1-Fyll en spann med vatten

2-Ta ett tunnt sugrör på 1meter och försök drick (såhär bra är en kabel som skickas med)

3-Ta ett grövre sugrör på 1meter och försök drick (här har du en mellankabel typ denna 10:-/meter)

4-Ta en bit vattenslang på 1 meter och försök drick (här har du en BRA kabel ca:50:-/meter)


5-Öppna vattenkranen och drick (nu är vi uppe i fabrikskontaktade kablar för kanske 1500:-/meter)

Så visst ni tycker kanske jag är knäpp ändå men nu attar ni skillnaden iaf :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar