tisdag 30 juni 2009

Nu jäklar börjar det bli klart :)

Ja idag har det tagit till sig riktigt bra i rummet :)
Fick upp tapeterna igår, så idag har jag fixa småsaker som, skurit till och monterat "rampen" till duken och tapetserat denna i samma tapet som väggen, dragit fram el till spottarna som ska sitta i denna rampen, bytt ut lampan i taket mot två snygga vägglampor.






Och bäst av allt :) Mitt ljud kom med posten idag med, så nu har jag testat i alla fall frontarana och visst imponerande för det priset. Men byggkvalitèn och finish måste jag verkligen berömma helt underbart snygga och välbyggda. Ska dock inte klaga på ljudet heller ännu, dom är ju inte inspeär lade ännu. Och det är just det jag tror jag gnäller på, då dom spelar väldigt "gällt" och lite halvtaskig bas/mellanregister...



Jaja i alla fall är jag riktigt nöjd med min renovering såhär långt. Blev verkligen som jag tänkt mig. Lagom stort med. Ska hämta projektorn och hdmi-kabeln till denna imorgon och montera det så jag kan provköra hela kittet Dock måste jag köpa mer högtalarkabel :S tyckte jag tog i men icke det... det springer ju iväg snabbt med kablar till 5 högtalare.



er en väldigt snygg effekt samt lyser upp lite lagom, så dom kan nog vara tända under filmen om man inte vill ha det helt nersläckt. Och så får ni ursäkta kabeldragningen, det är ju bara testkörning och inspelning ännu....





Här står sängen som jag tänkt bygga om till filmsoffa, men som även ska få tjänstgöra som extrasäng. Bakhögtalarna ska med upp på väggen då ju, men jag tror inte jag vill göra några hål alls i dom för upphängningen så det får bli hylla. Centern som står till vänster framför elementet ska med upp ovanför duken, denna blir dock svårare med upphängningen då jag inte kan ha hylla där :S


Snart invigning om allt fortsätter flyta på..... Då hyr vi en skräckis på Blue-Ray :P

1 kommentar:

  1. Jättefint vad du kan . Det blir nog ett attraktivt ungdomshus om du fortsätter på detta viset.

    SvaraRadera