tisdag 23 juni 2009

Sysslolös :P

Lilla Tias var sysslolös och kände för att kolla på film :)

Vad gör man då om inte renoverar det sista i källaren och gör sig ett filmrum med projektorn och lite vettigt surroundljud :P

Projje och duk har jag ju sedan innan. Och en ljudanläggning som duger får man för en vettig peng. tänkte satsa på 5000:- där.

Så nu gäller det att fixa rummet, för er som varit här gäller det de två rummen längst in i källaren, Ska öppna upp ett stort valv emellan dom med murade väggar så jag tror just denna murade väggen kan bli en snygg kontrast till det moderna och antika jag har i övriga huset, samt givetvis att det blir bra ljudmässigt :P

Även ljudmässigt men även för golvvärmens skull blir det någon typ av heltäckningsmatta i hela utrymmet, Kommer bli en liten skrubb/klädkammare med i ett litet kyffe.

Så nu är jag igång med rivning av väggen. Detta är ju en bärande hjärtevägg som bär upöp hela huset så det måste stämpas upp efter hand men det ser ut att kunna gå galant.

Bilder kommer jag lägga in efter hand men här är en snabbskiss på tänkta resultatet.










Tack för idag & sov gott ;)

2 kommentarer:

  1. Åh vad spännande! Ska bli kul att se bilderna sen:)
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Det får bli en filmkväll någon dag framöver sedan när allt är klart... Måste ju få tag i en skön mysig filmsoffa med kom jag på :S

    SvaraRadera