torsdag 29 juli 2010

Mycket smått har hänt.....

Jaha dags att uppdatera kanske :P

Flyttade nu i tisdags ALLA mina saker, så har tyvärr inte orkat leta reda på sladden till kameran.
Men det som hänt sedan sist är att.

Hallen har målats både tak och väggar, elementet i köket är borta, Elcentralen i hallen byttes från antik i trä och keramik, till en ny modern i plast med snabbsäkringar. I samband med detta passade jag på att ta reda på hur en vanlig glödlampa lyser med 380volt :P inte alls kan jag meddela, men det smäller bra och flyger rätt ner i golvet :P

Fick även bli helt ny matning från källaren upp till spis, ugn och kyl/frys. (var så inställd på att jag SKA ha induktionshäll. Men ojdå 3-fas) Bara att dra fram en ny kabel. Passade på samtidigt som jag bytte ut det gamla köksavloppet i gjutgärn :)

Sen har bakugnen i bageriet med börjat försvinna (detta gör inte jag utan en bekant). Spännande att se vad som finns under skalet.

Tack för hjälpen idag Pappa och Mamma...

Jag lovar att sätta in bilder så fort jag hittar sladden till kameran :)

2 kommentarer:

  1. VARSEGOD. Det är alltid roligt och ge en hjälpande hand och vi vet ju att vi får hjälp tillbaka när vi behöver.

    SvaraRadera
  2. OJ.oj där har det hänt grejer vill jag lova! dags att ta sig en ny titt tror jag...får göra det när jag hämtar fiskarna!!

    SvaraRadera