lördag 31 juli 2010

återuppbyggande av det fallna köket....

Ja idag har jag äntligen fått bekräftat att det kommer bli så bra som jag hoppast på :P (Självsäkert jag vet. Men blir mer och mer nöjd för varje steg)

Ja jag har som sagt börjat bygga upp köket igen, har fått ihop alla bänkskåpstommar samt högskåpet. Det ser inte mycket ur för världen ännu, men nu ser man den verkliga storleken på resultatet iaf. Så uppdaterar med lite färska bilder på köket Storgatan 10 Asarum.


FAN!! tapeten tog slut :P
Nej det ska bara vara tapet bakom fläkten och "inne" i vitrinskåpen, sen kakel under dessa.

Vaskskåp, hörnskåp samt högskåp på plats, hörnskåp är ingen hitt men bättre än ett stort döutrymme.






Här har vi en annan vinkel, där den gammla väggen syns vid högskåpet. Takhöjden är 229cm då jag sänkt taket lite för ny eldragning, vilket innebar att högskåpet är 211cm, då får det bli en "Tias special" i sann Asarumsanda mot taket nämerligen en "krönlist" men takpannor. Detta för att sätta min personliga prägel på det men även för att dälja lite fläkttrummor och annat bakom.







Här har vi de två 80cm skåpen som har sin plats framför fönstret jag var tvungen att byta ut då det gammla var för lågt. Hitom dessa ska kyl och frys stå sida vid sida. Det blir trångt men det går :)






Här har vi "Asarumsandan" med takpannorna som avslut på bar och akvarie i detta exempel. Min egen idè som jag är så nöjd med. Fast denna gång ska jag ha riktiga röda tegelpannor.




Så håll till godo med detta sålänge, nu väntar jag på resten av köket och vitvaror. Lite småfix kvar med, men även tapetsering i rummen innan planet är klart.

2 kommentarer:

  1. Det kommer till att bli super bra tror jag....bara du får dit resten så..=) kram från småland

    SvaraRadera