söndag 5 juli 2009

Soffan påbörjad..

Ja idag slängde jag ihop ett par ben och ryggstöd till soffan.. :P

Hmmmm den blir STOOOOOORRRRR!!!!!!! denna soffan. så tror jag skippar att ha armstöd på den då den redan är gigantisk....

Kan tillägga att den är helt OK som filmsoffa. Blev som jag tänkt fast större :P

Den blev något ostabil med... hmmm men bara lite lite lite grann vet inte riktigt var problemet ligger men den funkar ju ändå utan att den lixom ginglar omkring direkt... utan bara att man känner att den rör på sig...




OBS!!! på bilden har jag bara lagt en filt på madrassen och ett lakan över ryggen tillsammans med bäddmadrassen. Den ska kläs med ett grått "mystyg" är det tänkt.





Ett av benen till soffan. Gjort av denn lilla "bra att ha biten" som blev äver när jag gjorde baren i köket. Och se vad var det jag sa??? Den kom till användning. Kommer från en 3 meter lång GAMMAL balk som Joel fixade till mig när han rev en gammal lada ute i backen hos sin chef. Så åter igen "gammalt möter nytt" :)





Tosselilla avklarat med för i år... Sol kan man ju säga att vi hade turen med också. Fy fan vad det var varmt men ändå gott, Det enda man kan klaga på var alla ja vad det nu var (tror det var araber) som var där, visst dom har också rätt att vara där MEN regler som gäller oss gäller även dom, Man badar i pol med BADKLÄDER inte bara går ner i vattnet med kjolar, sjaletter och hela munderingen, det är inte så fräscht för alla andra, och KÖER väntar man i till det blir en s egen tur.

Men vi hade trevligt med bad&lek mat och annat, Alla verkade nöjda. Lovisa hade dock svårt att få nog mot slutet då hon och morbror var ute och cyklade trehjuling och gungade. Ville lixom inte hem, så det blev ett stopp på den lilla hoppkudden precis innan utgången med, och klättrade lite i tornet där med. Ja som sagt hon ville inte hem alls, trots att vi varit där i 8 timmar.

Snart går man även in i 3:e semesterveckan :S och ingen "semesterresa" har man haft ännu hmmmmm ser dåligt ut på den fronten med. men men kan ju bli en långweekend senare i år till något trevligt ställe...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar