måndag 20 september 2010

Nu så!!

Nu har jag änterligen tagit mig tid att lägga ut lite nya bilder till er nyfikna..
Hoppas ni inte tröttnat på att vänta :P hehe.



Pelletsanläggningen är igång och värmer hela huset så gott. Kul att jag lyckades få ihop det tycker jag :) Och dessutom en erfarenhet rikare och MASSA pengar sparade på att köpa bättre begagnat och gör jobbet helt själv, bara finjusteringar kvar, samt placering av olika givare ute och inne.
Pelletsförrådet är provisoriskt grort av delar av brännkammaren från bakugnen




Här är det tänkt att det ska bli badrum tillhörande lägenheten som ska bli. Ser inte mycket ut för världen nu, men det ska det bli ändring på under dessa två lediga veckor.








Lite bråte som pappa har rivit ut från "lägenhetsområdet"









Plats för tvättstuga och groventrè till lägehneten har vi här. Taket ska höjas ca 50cm eller så, samt en ny yttervägg framför gråstenarna som bara är en stödmur mot grannen.







Bakugnen har numera fått lämna plats åt virkesförråd och för att kunna fixa till taket/gilvet ovanför. För här över ligger det tilltänkta uterummet, som för tillfället är Ernst lilla hus. Men han kommer få ett nytt boende någon stans efter hand.






Lite mer virke och en bra sågplats som kommer bli välanvänd under byggnationerna här på storgatan.








Någon som ser att detta är bakugnen som stod inne innan?









Hallen som jag och min älskling håller på att snygga till, de sista tapeterna åkte ner igårkväll.







"gästtoan" i entrèn som vi håller på med. Lite puts på väggarna där det rammlat ner, sen en vettig färg som inte kapslar in fukten och ger stora fuktskador. Sen är det fint här med, Golv kommer med efter hand när vi bestämmt hur vi ska göra med rummen runtom.



Ja det är lite vad som hänt sedan sist jag la upp bilder. Får bli bättre på det nu dessa veckor då det kommer hända mycket i södra delarna av fastigheten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar