tisdag 14 september 2010

Det var ett bra tag sedan :S

Hej på er allesammans....

Ber om ursäkt för att det inte uppdaterats här på ett bra tag nu. saken är den att det har inte varit så mycket "bildändeleser" och så har jag inte suttit framför datorn så mycket på ett bra tag heller.

Har inte några direkta bilder att visa upp här nu heller, men kan berätta vad som har hänt under den tiden ni undrat var jag sysslat med.

Projekt 1. Är för tillfället fullt sysselsatt med att byta panna, var ju en oljepanna från 1971 innan. Så jag har lyckats jaga rätt på en CTC 1100 EK från 98 och en Pelletsbrännare av märket "Torsby" och att få ihop ett rörsystem från -71 med ett från -98 är inte lätt om man inte har erfarenhet, men nu börjar det närma sig. Tror jag har koll på de sista delarna jag behöver för att kunna koppla ihop det, så det blir att inhandla dom imorgon förmiddag.

Projekt 2. Har tillsammans med min älskling Lina fixat som fanken i trädgården, rensat och planterat om rabatter, klippt bröjnbärsris, gallrat fruktträden (med svärmors hjälp) Adopterade en katt med medans vi ändå höll på :P En vildkatt som verkar ha bott på pigeloftet rätt länge. Han heter numera Ernst-Gizmo Florèn. Kallas mest för Ernst dock :)

Projekt 3. Pappa har rivit ner hela utrymmet som ska bli tvättstuga samt badrum till lägenheten. Detta ska vi ta tag i nästa vecka då jag har semester :) Detta blir ett rätt stort projekt, då det innebär att höja och lägga nytt tak, göra nya och högre ytterväggar med isolering, dra nytt vatten&avlopp. sen får vi se vad som hinne med mer i lägeheten eller runt den.

Projekt 4. Det sista av bakugnen är på väg ut nu. Har semester även vecka 39, då ska innertaket över bakugnen bytas, samt bjälklaget i blivande uterummet, då detta håller på ett rasa in.

Ja minsann mycket har hänt och håller på att hända, men har varit lite dålig att ta bilder på det. Pappa har dock en det han rivit och hållit på med, men det är inte så lätt att ta bilder där inne då det är trångt som fasen. Men det kommer jag lovar....

1 kommentar:

  1. ja visst händer det massor trots att det inte syns lika väl . Ni är så duktiga alihopa

    SvaraRadera