torsdag 5 augusti 2010

Häftpistol, Såg och penna???

Vem vinner?

Alla tillsammans kan sätta upp ett snyggt innertak :) Måste rekomendera detta, plättlätt verkligen. Typ "laminatpanel" Tunn MDF Board ändspontad, inget spill och superlätt att sätta upp. Bara skjuta upp med häftpistol. Skjut i skarvarna givetvis, då syns inte klammern.

Så idag har jag satt upp innertaket i köket. Samt infälda spottar som allmänbelysning här. Ser kanske inte ut att vara så mycket till belysning, men det är trots allt 80W, dock var trafon sönder så får byta den. Sen har jag limmat bultarna till upphängningen av överskåpet, så jag kan hänga upp dom med.




Hade en annan trafo fast går bara att köra 60W på den. men lite lyse och test så det fungerade i alla fall. Så lättgjort och så snyggt resultat.






En häfta i varje regel i undersponten räcker för att taket ska sitta på plats.








Vardagsrummet/matrummet är så gott som klart, bara lite småfix med några lister och elementen sen så är det målgång för projektet.








En annan vinkel på rummet. den heligaste inredningsdetalj är på plats med :) min STEREO :P hehe





Morgondagen kommer bjuda på en lite speciell händelse......

Bakugnen i bageriet ska dras ut från väggen för att kunna demonteras sista biten, är superspänd på vad som finns bakom den. Har ju stått en gammal vedeldad uppmurad bakugn där förr i tiden, så hoppas på att något från denna tid finns kvar där. Jag lovar att komma med mycket bilder på denna händelse, så alla som vill kan ta del av den. Tror nämerligen INGEN här har eller kommer vara med om detta någon mer gång. Vare sig man tycker det är intressant i sig, så är faktiskt "Florèns bageri" i Asarum en typ av historisk ikon för hela Karlshamns kommun. Så hoppas att fler än jag är spännd på denna händelse.....

1 kommentar:

  1. Vad spännande! Det blir ju superfint ju:) Hoppas allt är bra, kram, kram :)

    SvaraRadera