söndag 27 december 2009

Det lyser :)

Ja det gick att verkställa min tanke och mall..

Hittade en 8mm tjock MDF-board på Jem&Fix..
Ritade över pappersmallen på denna och började såga..




Fy vilket jobb det var. Man får vara väldigt försiktigt och tänka på att det blir ganska skört vid grenar och så. Men 4 timmars sågande av mig och pappa så var det klart.
Då var det fram med sandpapper som gällde och slipa till alla kanter så det blev lite mjukare.









Sen in i bilen och köra hem med den och börja måla..






Köpte en diodslinga med 100 ljuspunkter på och häftade fast denna på baksidan, skulle dock haft lite mindre klammer i apparaten då dessa var
14mm. (skulle nog varit 8mm) men men det gick och slingan sitter där..





Så nu är det klart och jag är nöjd, blev som jag tänkt mig faktiskt..
Ska bara sätta fast sladden lite snyggare och ev sätta dit en strömbrytare på den med.





Ska nog ta en bild senare i kväll med då det är lite mörkare här inne, tror det gör sig på ett annat sätt då....

3 kommentarer:

  1. Du är ju kanon duktig och jag gillar dina fina ideer! Vad fint det blev!!!!!!
    Bra jobbat

    SvaraRadera
  2. Detta blev helt otroligt snyggt kan man få beställa eller ????

    SvaraRadera
  3. Tackar.. Det är ju inte min ideè men min design iaf :)

    SvaraRadera